Pages

Janaka Bandara - වසර 16ක් තිස්සේ බුදු පුතුන්ට පීඩා කරන ජනක පාහරයා ගැන හදාරමු


දඹුල්ල තුලින් සිංහල බෞද්ධ අපේ ඉරණම කුමක්ද යන්න වග ඉතා හොඳින් පූජ්‍ය හිමි නමක් විසින් පෙන්වා දෙන ලදි. එහිදී ඉස්ලාම් ඇමතිවරු පක්ෂ විපක්ෂ බේදයෙන් තොරව සිය ජිහාඩ් අරමුණ වෙන්වෙන් එක් වනවිට නින්දිත සිංහල දේශපාළුවෝ නියම හිවල් සෙයියාවෙන් නගුට පශ්චත්භාගයේ සඟවාගෙන සිය ගුබ්බෑයම් තුල සැඟවුනහ. ඇතැම් හිවළුන් අපි ඕවට නැතැයි යනුවෙන් හූ තිබ්බේ ජිහාඩයට ඇහෙන්නටය. මේ සියල්ලට පාර කැපූ මහ හිවල් රාජයා නැවතත් එළි පහලියේ පැහැරීමට පටන්ගෙන ඇත.

සිල්වත් උතුමන්ට වද දීම සිය ආශ්වාදය කරගත් මෙම බැල්ලීගේ පුතා ගේ වෛරයේ මුල් බීජය හටගත් අයුරු බහුතරයක් දෙනා නොදනී. බලන්න


තැබෑරුමක්-දාගන්න-නොදුන්

තැබෑරුමක් දාගන්න නොදුන් නිසා 1994 සිට ජනක බණ්ඩාර මට විරුද්ධයි- ඉනාමළුවේ හිමි.



ජනක බණ්ඩාර තෙන්නකෝන්  විසින් තමන් වහන්සේට දිගින් දිගටම නින්දිත ආකාරයෙන් මඩ ප‍්‍රහාරයන් එල්ල කරමින් චරිත ඝාතනය කරන්නේ පෞද්ගලික ආරවුලක් නිසා බව ඉනාමළුවේ ශ‍්‍රී සුමංගල නාහිමියන් පවසනවා. 1994 දී දඹුල්ල ප‍්‍රදේශයේ ජනක බණ්ඩාර තෙන්නකෝන්ගේ හිතවතෙකු විසින් තැබෑරුමක් අලූතින් විවෘත කිරීමට යාමේදී ඒ සඳහා විරුද්ධ වීම පාදක කරගනිමින් එදා සිට ජනක බණ්ඩාර තෙන්නකෝන් තමන් වහන්සේ සමග දැඩි ද්වේශයකින් පසුවන බව උන්වහන්සේ පවසා සිටින අතර එවකට ජනාධිපතිනිය වූ චන්ද්‍රකා මැතිණිය මගින් එම තැබෑරුම ස්ථාපිත කිරීම සම්පූර්ණයෙන් නවතා දැමූ බවද පවසනවා. උනවහන්සේ මේ අදහස් පළ කර සිටියේ සතියේ දින ජාතික පුවත් පතක් හා අදහස් දක්වමිනි.

තමන්ගේ පමණක් නොව තම පවුලේ පවා බලු ගති ප්‍රකට වනසේ කැණහිල් නාද කිරීමට ජනක තෙන්නකෝන් පාහරයා,  මාධ්‍යවේදියාට ප්‍රශ්ණ සියල්ල උගන්වා කල බොළඳ සංවාදයක් පහත දැක්වේ. ඇත්ත නොදකින , පිට ආගම්කාර පාහරයින්ට අධික ආශ්වාදයක් ගෙනදුන් එම කථිකාව මෙසේයි.

අපගේ අදහස්ද කැණහිල් පිළිතුරෙන් පිළිතුරට යෙදුවෙමු
බලන්න..... ජනක බල්ලා හඳුනාගන්න

දඹුල්ලේ සිද්ධිය අනවශ්‍ය ප‍්‍රශ්නයක්
සඳුදා හමුව
2012 අපේ‍්‍රල් මස 30 10:17:11 | ලංකාදීප කර්තෘ මණ්ඩලය
දඹුලූ සිද්ධිය හා ජනතාවගේ අධික ජීවන බර ගැන ඇමැති ජනක බණ්ඩාර තෙන්නකෝන්ගේ මතවාදයි මේ.

ප‍්‍රශ්නය:- මේ ආණ්ඩුව දේශීය මෙන්ම ජාත්‍යන්තරව නා ගැනීම් කරන අතරේ ආණ්ඩුවේ මැති ඇමැතිවරුන් තරගෙට නානවා දැයි සමහරු අහනවා. දඹුල්ලේ පූජා භූමිය තුළ දේවස්ථානයකට ඉඩ දීලා අලූතින්ම නෑව ඇමති ඔබද?
පිළිතුර:- මේ පල්ලි ප‍්‍රශ්නය එක පාරටම ආවෙ කොහෙන්ද කියල මට පුදුමයි. මොකද මම අනවශ්‍ය දේ නොකියන නොකරන ඇදගෙන නාන්නෙ නැති කෙනෙක්. මේ අර්බුදය ආවාම මම නිශ්ශබ්දව හිටියෙත් ඒකයි. කවුරු කළත් මම අසාධාරණයට හිස නමන්නෙ නෑ. ඔය මුස්ලිම් පල්ලිය ගැන මම දැන ගත්තෙත් අහම්බෙනුයි.
 අනේ කැණහිලෝ ජනතාවගේ සල්ලි වලින් කඳ බඩ මහත් කර කර ඉන්න විතරද උඹ ඇමතිකම කරන්නෙ. බෞද්ධ පූජා භූමිය ඇතුලෙ ආක්‍රමණ උඹට අදාල නැති නිසාද උඹ මේක දන්නෙම නැත්තෙ?
ප‍්‍රශ්නය:- දඹුල්ලේ ප‍්‍රධාන පුරවැසියා ලෙස ඔබ ගමේ පල්ලිය දැන නොසිටියේ ඇයි. පල්ලියක් යනු අදෘශ්‍යමාන එකක් නෙවෙයි නේද?
පිළිතුර:- ඇත්ත. මේ පල්ලිය පාරට පේන්නෙ නෑ. පටු පාරක ඇතුලේ තිබෙන්නේ. පාර දෙපස කුඩා නිවාස රාශියක් තිබුණා. තහඩු අහුරගෙනයි එතන යාච්ඤා කළේ. ඒක සුප‍්‍රසිද්ධ පල්ලියක් නොවෙයි. ඒත් කාලයක් පුරා මෙහි මුස්ලිම්වරුන් විශාල පිරිසක් ඇවිත් ආගමික කටයුතු සිදු කරල තියෙනවා.
 කාලයක් තිස්සේ හම්බයො විශාල පිරිසක් පූජා භූමියේ කැත කරන්න මඩු අස්සෙන් රිංගන එක උඹ දන්නේ ප්‍රශ්ණය ඔඩු දිව්ව්ම පමණයිද? පල්ලිය ප්‍රසිද්ධ නැත්නම්, ආපු කට්ටිය ප්‍රමාණය විශාල නම්, හැදුවෙ තහඩු වලින් නම් දළදා මාළිගාවෙ වුනත් පල්ලි ඇටෙව්වට කමක් නැතිද? උඹට අමතර ආදායම එනව නම් උඹේ අම්ම වුනත් විකුණන්න උඹ ලැහැස්තියි නේද?
ප‍්‍රශ්නය:- ඒත් කතාව යන්නෙ එහෙම නෙවෙයි. දේශීය හා ජාත්‍යන්තර මුස්ලිම්වරුන් සමඟ ඞීල්එකක් දාලා ඔබ පූජා භූමිය කිලිටි කරමින් අතයට ගනුදෙනුවක් මත හෝ මේ පල්ලිය ස්ථාපිත කරන්නට ඉඩ දුන් බව නේද? මේක බරපතළ චෝදනාවක්. ඔබේ පියා ඔබ මෙන්ම පළාත් සභා මන්තී‍්‍ර ප‍්‍රමිත තෙන්නකෝන්ලා මහා බෞද්ධයන් ලෙස නේද පෙනී සිටින්නේ..?
පිළිතුර:- මේ චෝදනාව කරන අයට හොඳක් වෙන්නෙ නෑ. මේ දවස්වල වහිනවා. අකුණු පාත් වෙනවා. ඔය බොරු කියන අයගෙ ඔළුවට හෙණ පතයක් පහත් වේවි කියලයි මම කියන්නෙ. මොකද උඩක් බිමක් නොදැන මේ වගේ චෝදනා කරන්න නරකයි.
මේ පල්ලිය හදල තියෙන ඉඩම මුස්ලිම් ජාතිකයකුට අයිති එකක්. හෙළ උරුමයත් කියන්නේ 1962 දී මුස්ලිම් කෙනෙකුට මේ ඉඩම ලබාගෙන ඇති බවයි. ඒක 1982 දී රජයට පවරාගෙන සංවර්ධනය කළ යුතු ප‍්‍රදේශයක් ලෙස නම්කරල තියෙනවා. එහෙම ඉඩමක් මම කොහොමද විකුණන්නෙ. ඉඩම් ඇමති කියල රටේ ඉඩම්  ඕන හැටියට මට විකුණන්න පුළුවන්ද? පුළුවන් නම් දඹුල්ලේ ඒවාට කලින් මම කොළඹ 07 ඉඩම් ටිකනේ විකුණන්නේ. මම කවදාවත් වැරැදි වැඩ කරන්නෙ නෑ. මගේ නමයි වඩා වටින්නේ. මම ස්තී‍්‍ර දූෂකයෙක්, කුඩු කාරයෙක්, අරක්කු ජාවාරම්කාරයෙක්, කප්පම් හෝ පගාකාරයෙකුත් නෙවෙයි. නිර්දෝෂී මට මේ චෝදනා කරන අයටම ඒවා කැරකේවි.
 ජාතියෙන්ම සහමුලින් යැපිල, ජාතියේ උරුමය පාවල දීල, අති උතුම් සංඝ රත්නයට නින්දිත ආකාරයෙන් ප්‍රසිද්ධියේ චෝදනා කරල අන්තිමට ආක්‍රමණිකයගේ වැඩේම සාධාරණීකරනය කරන පාහර කැණහිල් උඹ පුළුවන් නම් මේ රටම වුනත් විකුණන්න ලෑස්තියි කියල කටින් පැන්න නේද බල්ලො? උඹේ ජීවිතේම එකම කුණු ගොඩක්, හෙණ වදින්නෙ පමණක් නොවේ පොළොව පලාගෙන අවීචි යන්නෙත් උඹ වගේ උන් පමණයි, වෙන කවුරුත් නොවේ
ප‍්‍රශ්නය:- දඹුලූ පූජා භූමිය තුළ මෙවැනි පල්ලියක් නිරුපද්‍රිතව පැවතීම පිටුපස ඔබ සිටිනා බව ඇතැම් අයගේ අදහසයි?
පිළිතුර:- අපි රාජ්‍ය නිලධාරීන් හමුවෙලා පල්ලියේ අතීතය හාරලා බැලූවා. සමහර නිලධාරීන් පෙන්වා දුන්නේ මේ පල්ලිය පූජා භූමියට අයත්ද නැද්ද කියන එක ගැන සැකයක් තිබෙන නිසා තවදුරටත් සොයා බැලිය යුතු බවයි. කලින් තිබූ පූජා නගර සැලැස්ම දිනේෂ් ඇමැතිතුමා ජනතා සුබ සිද්ධිය හා සංවර්ධනය වෙනුවෙන් අඩුකර තිබෙනවා.
මේ පල්ලිය හැදුවෙ කවදද හැදුවෙ කවුද කියල මට අදාළ නෑ. මම බෞද්ධයෙක් වුණත් අන්‍යාගම්වල සිද්ධස්ථාන අලූතින් හදනවා මිසක් කඩල ඉවත් කරනවාට මම විරුද්ධයි. ඒත් මේවා පිළිවෙළකට කරන්න  ඕනෑ. කාක බෝධිත් වටකරල හන්දි අහුරන එකත් වැරැදියි.
සියලූ ජාති ආගම්වලට ගෞරවණීය ලෙස නිදහසේ ජීවත්වීමේ පොදු අයිතීන් හා ආගම් ඇදහීමේ වරප‍්‍රසාද හිමිවිය යුතු බව මගේ පිළිගැනීමයි. සමහරු මේ කොහේවත් නැති කුණු අවුස්සලා නැති ගැටුම් ඇති කළාට දඹුල්ලේ සියලූ ජාතීන් සහජීවනයෙනුයි ඉන්නේ.
 උඹ ජනතාවගේ ඡන්දෙන් ඇමති වුනාට ජාතියේ උරුමය උඹට අදාල නැහැ නේද? ඉඩම් ඇමති වුනාට මොන පූජා භූමියේ පරයො කැත කලත් ගාන අතට එන්න පමණයි ඕනෙ නේද? හම්බ පරයෝ උඹේ සාක්කුව එක්ක සහජීවනෙන් ඉන්නවා මිස එම පව් දඹුළු ජනතාව කරනවා කියා ඔවුනට අපහාස කිරීමට උඹට කිසිදු සදාචාරාත්මක අයිතියක් නැත. එහෙම නම් මේ විරෝධතාව කලේ මාතර ජනතාව විය යුතුය.
පාහර බල්ලො, කාක බෝධිය පමණක් නොවෙයි , කැන්ද ගහක් වුනත්, බුදු පියාණන්ගේ පාරිභෝගික චෛත්‍ය වන අති උතුම් ශ්‍රී මහා බෝධිය මතක් කරගැනීමට උදව්වක් නම් ඒක කොහේ තිබුණත් වටකරල වතාවත් කලොත් ඇති ආනිසංස නිමක් නැති බව දැනගන්න තරම් වාසනාවක් නැති උඹ නමට පමණක් බෞද්ධයෙක්. අති නින්දිත වසලයෙක්. රට පුරා බෝධීන් වහන්සේලාට අපහාස කල පාරිභෝගික චෛත්‍ය දූෂකයෙක්. මේ පාපයේ විපාක උඹට කපෙන් කප නිරයෙ ගෙවන්න සිදු වේවි.
ප‍්‍රශ්නය:- මේ කුණු අවුස්සා නැති ගැටලූ ඇති කරන බවට ඔබ චෝදනා කරන්නේ කාටද?
පිළිතුර:- මේ අනවශ්‍ය ගැටුම කරළියට ගෙනාවේ දඹුල්ලේ හිමිනමක්. උන්වහන්සේ එදා ඉඳලම මට පහර දෙනවා. මම අජාසත්තගෙ පුතා කිව්වා. ඊට පස්සෙ කිව්වේ මම චේතිය රජ්ජුරුවන්ගෙ පුතා කියලයි.
 අනේ පාහරයො 1994 දී පළාත වනසා දමන්න තැබෑරුමට ඉව අල්ලපු උඹ, අති පූජණීය හිමි නම ඉදිරියේ හොස්ස බිම ඇනගෙන බල්ලෙක් සේ ඉවත් වෙන්නෙ වූ දා සිට එම උතුමා එක්ක වෛර බව අපි දනිමු. උඹ අජාසත්ත ගේ පුතා කීම එම රජුට අපහාසයකි, චේතිය රජුගේ පුතා කීම එම රජුට පහාසයකි. උඹ කවරෙක් වත් නොව බැල්ලකගේ පුතෙකි. හිවල් පියා උඹ දන්නා එකාමදැයි සැක සහිතය.
ප‍්‍රශ්නය:- ඔබ බෞද්ධ උරුමය වනසන බවටත් චෝදනා එල්ලවීම බරපතළ එකක්?
පිළිතුර:- ඒ චෝදනාව කළ අයට විරුද්ධව මම නඩු දාලා චෝදනාව ඔප්පු කරන ලෙස අභියෝග කරනවා. මම තරම් බුදු දහම වෙනුවෙන් කැපවූ කෙනෙක් ඒ පළාතෙම නෑ. ගිය වසරේ ලෝක තරුණ බෞද්ධ සංඝ සම්මේලනයේ 8 වැනි ලෝක සම්මේලනය දඹුල්ලේ තිබ්බා. රටවල් රැසකින් හිමිවරු 1000 ක් වැඩමෙව්වා. නිකාය භේදයක් නැතිව වන් බුද්ධ, වන් සංඝඅපේ තේමාව වුණා. මමයි මගේ පුතා පළාත් සභා මන්තී‍්‍ර ප‍්‍රමිතයි ඒ දැවැන්ත වැඬේ කළේ. 1000 නමටම දානය දුන්නේත් අපේ ගෙදරයි. ගිය වසරේ සම්බුද්ධත්ව ජයන්තිය නිසා අපි පන්සල් 100 ක් සංවර්ධනය කරන්න දායකත්වයක් ලබා දුන්නා. මුල්වරට දඹුල්ලෙන් හිමිවරු ඊජිප්තුවට ගෙනිහිං පිරිත් සජ්ජායනයක් පවා කළේ මමයි පුතයි තමයි. එහෙව් අපි බෞද්ධ උරුමය වනසන බව කීම මහපොළොව උහුලන්නේ නැති දෙයක්.
 වන් බුද්ධ , වන් සංඝ පමණක් කිව්වේ තුන් සරණින් උඹට මෙලෝ හසරක් නැති අති උතුම් ධර්ම රත්නය හලා දමලාද? පාහර බල්ලෝ, මහා සංඝ රත්නය 1000 නොවේ කෙළ කෝටියකට දන් දුන්නත්, පන්සල් 100ක් නෙවෙයි 1000ක් සංවර්ධනය කලත්. උඹ මිච්ඡා ආජීවයෙන් මුදල් උපයන එකෙකි. හම්බයෝ, තැබෑරුම්, හා මේවා කරන උන්ගේ රහස් ව්‍යාපාර සියල්ල උඹට අදායම් මාර්ග නොවේ නම් උඹ කිසි කලෙකත් මෙසේ බුදු සමයට එරෙහි නොවේ. 

උඹ වන් කර්ම විපාක ගැන මෙළෝ හසරක් නැති, බෞද්ධ අපිටත් පව් පුරවන මන්ද බුද්ධික කැනහිල් පවුල් වල දාන වලදී කුසල චේතනා කිසිවක් නැති බැවින් ඉතා අල්ප විපාක පමණක් උඹට හිමියි. හේතු ඵල වාදයට අනුව උඹට සැප ලැබේ, හැබැයි උසස් පවුලක බල්ලෙක් ලෙසය, අශ්වයෙක් ලෙසය, නැතිනම් වෙනත් හදා ගන්නා සතෙක් ලෙසය.
සසුන නසන අතරම මර්වින් සිල්වා සේ හැකි තරම් පින් කර ගනින්. කල්ප ලක්ෂ ගණනකින් පසු නිරයෙන් ගොඩ ආ දාක ඌටත් උඹටත් බල්ලෙක්ට සේ සැප ලැබේවි.
ප‍්‍රශ්නය:- ඉන්පසු ඔබ කිව්වේ උන්වහන්සේ චේතිය රජ්ජුරුවන්ගේ මහප්පා කියල නේද? මේ නයි මුගටි සටනට හේතුව මොකද්ද?
පිළිතුර:- උන්වහන්සේට  ඕන හැටියට මට මන්තී‍්‍රකම් කරන්න බැහැනේ. මම පත්කළේ ජනතාව නිසා ජනතාව හා ඔවුන්ගේ අවශ්‍යතා අනුවයි මම කටයුතු කරන්නේ. ජනතාව ප‍්‍රතික්ෂේප කළ දිනයේ මම ගෙදර යනවා. ඒත් උන්වහන්සේට හෝ වෙන කිසිම ජගතෙකුට මම යටවෙන්න නෑ. මට හිතෙන්නේ දෙමළ ජාතිවාදය නිසා බැටකන මේ රට මුස්ලිම් ජාතිවාදයක් අවුස්සා ගිනි තියන්න විදේශ බලවේගයක් කුමන්ත‍්‍රණකාරීව හැසිරෙන බවයි. මේ හාමුදුරුවො එදා කණ්ඩලම හෝටලය හැදුවොත් ගිනි තියාගෙන මැරෙනවා කිව්වා. හෝටලය හදලා දැන් දශක 02ක්. මේ පල්ලි ප‍්‍රශ්නය ගහෙන් ගෙඩි එනවා වගේ ඇවිස්සීමත් එවැනි කුමන්ත‍්‍රණයක් හා ව්‍යාජ රඟපෑමක් බවයි හැමෝම කියන්නෙ. මුස්ලිම්වරුන්ට එරෙහි ජාත්‍යන්තර සංවිධානයක් මේ පිටුපස ඉන්නවද දන්නෙ නෑ.
 නිකන් තොත්ත බබා වෙන්නෙ නැතුව තැබෑරුම් සිද්ධියත් කියමුද ඇමති තුමා?
කණ්ඩලම හෝටලයට ඉහලම විරෝධතාව යොදන්න එම පූජණිය හිමිනම සිය ජීවිත පරිත්‍යාගයෙන් ක්‍රියාකල එකට අපි පූජණිය හිමිනම ට දිවි හිමියෙන් ණයගැති විය යුතුය. කෙසේ නමුත් පාහර දේශපාළුවන් නිසා පූජණිය හිමිනම ගිනි නොතබාගත් එක ජාතියේ වාසනාවකි. මේ හොටල් ප්‍රශ්ණය වෙනුවෙන් පූජණිය හිමිනම ට කල සහගහන අභූත චෝදනා වලට පූජණිය හිමිනම කෙලින් පිළිතුරු දී ඇත්තේ නියම සිංහ නාදයකිනි. පූජණිය හිමිනමට අපගේ නමස්කාරය.
මුස්ලිම් ජාතිවාදය අවුස්සන්නේ කිසිම බාහිර බලවේගයකින් නොවේ හුදෙක් මෙරටට කොන්ද නමාගෙන ඇතුල් වී නිවට ලෙස මහ ජාතියට එරෙහිව දිනපතා කුමණ්ත්‍රණයේ යෙදෙන , සෑම සිකුරාදාම ඉස්ලාම් පල්ලිතුල රැස්වීම පවත්වා ජිහාඩයට අර අදින සියළු මුස්ලිම් ජාතිකයන් හා දේශපාළුවන්ය. උන්ගේ සහයට ජනක කැණහිලා මෙන් පාහර ගම් බල්ලෝද දැන් දැන් එක්වෙමින් සිටින බව කවුරු කවුරුත් දැන ගත යුතුය.
ප‍්‍රශ්නය:- මේ දඹුල්ලේ පල්ලිය එතනින් ඉවත් කරන්නට අගමැතිතුමාගේ ප‍්‍රධානත්වයෙන් ෆවුසි, අලෙවි මව්ලානා, අබ්දුල් කාදර්, හිස්බුල්ලා වැනි මුස්ලිම් නායකයන් සාකච්ඡාකර පොදු තීන්දුවකට එළඹුණු බව අගමැතිවරයා රටට කියා කට ගන්නත් කලින් පවුසි හා අලෙවි මවුලානා ප‍්‍රකාශ කළේ එවැනි සාකච්ඡාවකට තමන් එක් නොවූ බවත් පල්ලිය ඉවත් කිරීමට තමන් එකඟ නැති බවත්ය. ආණ්ඩුවේ ප‍්‍රධානීන් ආණ්ඩුවේ ඇමතිවරුන් ගැන පවා මෙවැනි බොරු කියමින් රට හා ජනතාව ඇන්දීම ගැන ඔබ මොකද කියන්නේ?
පිළිතුර:- ඒක නම් මට අදාළ ප‍්‍රශ්නයක් නොවෙයි. හැබැයි ඒ ඇමැතිවරු එළිපිට කියනවා නම් ඔය සාකච්ඡාවට ගියේ හෝ පල්ලිය ඉවත් කිරීමේ තීන්දුවට සම්බන්ධ නැති බව කියනවා නම් ඒක පිළිගන්න වෙනවා. අගමැතිතුමා මේ කතාව මොන හේතුවක් නිසා කිව්වද මම දන්නෙ නෑ. ඔබ මේ ප‍්‍රශ්නය අගමැතිතුමාගෙනුයි අහන්න  ඕනෑ.
 බලන්න මේ නින්දිත කැණහිලා මෙහේදීට ගෙන ඇත්තේ තමාට අල්ලස් දුන් ෆවුසි, අලෙවි මව්ලානා, අබ්දුල් කාදර්, හිස්බුල්ලා වැනි පාහර ඉස්ලාම් ජිහාඩිකයන්ගේ පැත්ත නොවේද? තමාගේම රජයේ අගමැතිගෙන් තමාට වාසියක් නැත , එනිසා එතුමා වැරදි විය යුතුය. ඉස්ලාමිකයන් තම වාසියට බොරු කීම ආගමික පිළිගැනීමක් බව වත් මේ පාහර කැණහිලා නොදනී. දැන ගත්තත් එය ඌට අදාල නොවන්නේ ගෙවීම හොඳ නිසාය.
ප‍්‍රශ්නය:- පල්ලිය එතනින් ඉවත් කර වෙනත් තැනක හදන බවට යන ප‍්‍රචාරය වැරැදිද? වෙනත් තැනක හදනවා නම් දඹුල්ලේ ප‍්‍රධාන පන්සලකින් ඊට මුදල් පරිත්‍යාගයක්ද ලබාදෙන බව කියනවා නේද?
පිළිතුර:- මේ අනවශ්‍ය ගැටලූව නිසා එකට දඹුල්ලේ ජීවත්වූ මුස්ලිම් සිංහල සියලූ දෙනා අනවශ්‍ය තැතිගැන්මක ඉන්නේ. ගිය 23 දා මේ පල්ලියේ ප‍්‍රශ්නය කතා කරන්න අගමැතිතුමා මම හිමිවරු පල්ලියේ අය රාජ්‍ය නිලධාරීන් ඇතුළු සියලූ දෙනාට 16 දා ලිපි යැව්වා. එතනදී ගන්නා තීන්දුව පිළිගන්න මුස්ලිම්වරුත් සූදානමින් හිටියේ. ඒත් 20 දා ජාතිවාදීන් මේක ගිනි තිබ්බා. ජාත්‍යන්තරයටත් දැන් මේ ප‍්‍රශ්නය ගිහින්. මුස්ලිම් අය දැන් සාකච්ඡාවකටවත් සූදානම් නෑ. කාගේවත් හිත් නොරිදවා සාකච්ඡාවෙන් කළ හැකිව තිබූ දේ අවුල් කළා. එක්තරා හිමිනමක් හා පන්සලක් තමයි මේ ගැටුමට මුල් වුණේ.
 පල්ලිය උඹට අදාල නැති දෙයක් කියල නේද මුලින් කිව්වෙ? එහෙනම් උඹ ඇයි මේ ලියුම් ලැබුවෙ? කියන බොරු ගැලපෙන්නෙ නැහැ නේද බල්ලො? 20 දා පල්ලිය ගිනි නොතිබ්බා නම් කුරගල මෙන් කිසිදා සුව නොවන වනයක් දඹුල්ලේද ඉතුරු වන බව ජාතිය හොඳින් දැක්කා. එබැවින් එම ගිනි තැබීම ඉතාම ඉහලින් අගය කල යුතු එකකි. ජාත්‍යන්තරය දැනුවත් කිරීම රජය කල යුතුයි. ජිහාඩිකයන් මෙය කරමින් රජය යටත් කර ගැනීමට කොටි කලාක් මෙන් ඒක පාර්ශවිකව ක්‍රියා කිරීම වැළකිය යුතුයි.
බෞද්ධ පූජා ස්ථාන ආක්‍රමණයට රජයේ ඈලි මෑලි සාකච්ඡා ජනතාවට වැඩක් නැත. නීතිය අතට ගෙන හෝ කුරගල ඉස්ලාම් ගුබ්බෑයමත් වහාම ගිනි තැබිය යුතුය. නැතිනම් රට ඉස්ලාම් වූ පසු පවුල් පිටින් ඉස්ලාමයට බෙල්ල පිදිය යුතුය. ඔබේ තේරීම කුමක්ද?
ප‍්‍රශ්නය:- පල්ලිය ඉවතට ගෙන යාමේ තීන්දුවක ආණ්ඩුව ඉන්නවද?
පිළිතුර:- අගමැතිතුමා කිව්වාට පල්ලිය ඉවත් කරගන්න මුස්ලිම් නායකයො කැමැතියි කියලා එයාල කියන්නෙ අපි එහෙම සාකච්ඡාවකට හෝ තීන්දුවකට නොපැමිණි බවයි. පල්ලිය ඉවත් නොකරන බවත් ඔවුන් දැන් කියනවා. මුස්ලිම් කාගේත් එකඟත්වයෙන් ගැටුම්වලින් තොරව පල්ලිය ඉවත් කරගන්නවා නම් අපට ප‍්‍රශ්නයක් නෑ. එතන මුස්ලිම් පල්ලියක් තියාගන්න මට අවශ්‍ය නෑ.
ඒ පැත්තෙ මුස්ලිම්වරු දැන් කිපිල ඉන්නේ. පල්ලිය ඉවත් කරගන්නත් සූදානමක් ඔවුන් තුළ තිබුණා. ඒත් හාමුදුරුවරු ඇවිත් ආවේගාත්මකව හැසිරිලා පහරදීමක් වුණාට පස්සෙ ඒ අය කියන්නෙ අපි යන්නෙ නැහැ කියලයි. අනවශ්‍ය ගැටුමක් මේ ඇති කළේ. ජනාධිපතිතුමන් මට කිව්වේ කතාබහ කරල ප‍්‍රශ්නය ගොඩින් බේරන්න කියලයි. ඒකට සූදානම් වන විටයි හාමුදුරුවරු වැඬේ අනවශ්‍ය ලෙස ව්‍යාකූල කළේ. ඊට පසු ඒ අය එක්ක ඒවා සුහදව කතා කරන්න පුළුවන් තත්ත්වයක් නෑ. දරදඬු දරුණු තත්ත්වයක් දැන් තියෙන්නේ. නියපොත්තෙන් කළ හැකිවූ දේ දැන් පොරොවෙනුත් බැරි තත්ත්වයකට පත් කරල තියෙන්නේ. ජනාධිපතිතුමා මැදිහත්වෙලා අවසන් තීන්දුව ගනීවි.
මේ බල්ලා මහා සංඝ රත්නයටම වැරැද්ද පැටවීමට සියල්ල කරන බව මේ පිළිතුරම ප්‍රමාණවත් නේද? ඔබ කිසිවිට මේවාට අසු වී සසර වනසා නොගන්න. සිතින්වත් එතුමන්ට එරෙහි නොවන්න. මේ බුදු සසුනට, රත්නත්‍රයට එරෙහි නවීනතනම ගරිල්ලා ප්‍රහාරයයි. මේ මතවාද පිළිගන්නා සියළු බෞද්ධයෝ අවාසනාවන්ත ලෙස නිරාගත කිරීම මෙහෙයුමේ අරමුණයි. 
ප‍්‍රශ්නය:- ආණ්ඩුව රටත් ජනතාවත් දේශීය ලෙස මෙන්ම ජාත්‍යන්තරවත් අනාථකළ බව විපක්ෂය ඇතුලූ සමහරුන්ගේ විග‍්‍රහයයි. 2009 දී ආණ්ඩුව ජිනීවාහිදි ජයගත්තත් ඊට වසර 03 කට පසුව ලැබූ පැහැදිලි පරාජය ගැන ඔබ කරන විග‍්‍රහය කුමක්ද? එදා ලංකාවට පක්ෂව ඡන්දය දුන් ඉන්දියාව ඇතුළු රටවල් මෙවර අපට එරෙහි වුණේ එදා ලබාදුන් ප‍්‍රතිඥා ඉටු කිරීම ආණ්ඩුව කර ඇරලා ලෝකය ගොනාට අන්දන්න යාම තුළ නේද?
පිළිතුර:- යුද්ධය නිමවූ පසු හා 2009 ජිනීවා ජයග‍්‍රහණයෙන් පසුව ආණ්ඩුව මොකුත්ම නොකළා කියන ස්ථාවරයේ මම නැහැ. හුඟාක් දේවල් කළා කියන තැනත් මම නැහැ. වසර 30 ක යුද්ධය නිම කරලා තවම වසර 03යි. අනාගතයට බලපාන බැරෑරුම් ගැටලූවලට ක්ෂණිකව විසඳුම් ලබාදීම දීර්ඝකාලීනව රඳාපවතින දෙයක් නෙවෙයි. ඒ නිසා ජනතාව හා සියලූ පක්ෂවල අදහස් අරගෙන ස්ථිර විසඳුමක් ලබාදීමට කාලයක් අවශ්‍යයි. ඒ අතරේයි ඇමෙරිකානු යෝජනාව ඇවිත් ලංකාව ජිනීවාහිදී පරාජයට පත්වුණේ. 2009 ජයගත් අපි වසර 03 කට පසුව පැරැදුණේ ඇයි. අපි මේ ගැන යථාර්ථවාදීව බලන්න  ඕනෑ. කෑ ගහලා ගැලරියට කතා කරලා විතරක් මේවා තේරුම් ගන්න අමාරු වේවි. රටට ජනතාවට අනාගත පරපුරට ආදරේ කරන ආණ්ඩුවක වගකීම එයයි. බුද්ධියට විනා ආවේග හා දරදඬුකමට මුල් තැන දුන්නොත් අපි තවත් හිර වේවි. අපට සිදුවුණේ මොකද්ද?. එය නිවැරැදි කරගත යුතු මඟ කෙබඳුද ආදිය අපි සිහි බුද්ධියෙන් තේරුම් ගැනීම වැදගත් වෙනවා. නැතිනම් අපි අපවම රවටාගෙන අමාරුවේ වැටුණා වේවි. අපි ඉන් පරිස්සම් වීම වැදගත් වේවි. පසුගිය දේවල් විමර්ශනය කරලා වැරැුදුණු තැන් නිවැරැදි කර ගැනීම අත්‍යවශ්‍ය වෙනවා.
 මූ මේ කියන්නේ දෙමළ ඊලමට කෙටි මග , උගත් පාඩම ක්‍රියාත්මක කරමු කියායි. රටේ ද්‍රෝහීන් සොයා ගැනීමට මේ කාලයේ හොඳම මිම්ම මේ උගත් පාඩම් කොමිසමේ නිර්දේශ ගැන දරණ අදහස් බව කාටත් පැහැදිළිය. එය අනුමත කරන සියල්ලෝම නිසැකවම කොටි බව අපි දනිමු.
ප‍්‍රශ්නය:- 77 දී ජේ. ආර් වරද්දාගත්තා වගේ මේ ආණ්ඩුවත් ඉන්දියාව වරද්දා ගෙන තිබෙනවා. ඔවුන් ගොනාට අන්දා ලණු දීලා ජිනීවාහිදී අපට එරෙහිව කි‍්‍රයා කිරීම දක්වා තල්ලූ කළේ ලංකාව විසින්ම බවට විග‍්‍රහ තිබෙනවා. 13+ දෙනවා කියා ළඟදී පැමිණි ඉන්දියානු දූත පිරිසට කියා ඔවුන් ගිය පසු එය ප‍්‍රතික්ෂේප කිරීම තත්ත්වය තවත් ව්‍යාකූල කිරීමක් නේද?
පිළිතුර:- ඉන්දියාව වරද්දා ගැනීම ලොකු අයියා නැතිවුණා වගේ බරපතළයි. ඉන්දියාව එක්ක මීට වඩා බුද්ධිමත්ව හා සුහදව කටයුතු කළ යුතුව තිබුණා. පුංචි අපි බලවත් ඉන්දියාව හා ලෝකයේ ශක්තිය තේරුම් අරන් කටයුතු කිරීම ගුණදායකයි. ඒ නිසා ඉන්දියාව හා ලෝකයේ සුහදත්වය ගොඩනගා ගැනීම අපේ වගකීමක්ව තිබෙනවා. මොකද ඉන්දියානු ආණ්ඩුව ජිනීවාවලදී දුන් පණිවිඩය වගේම ස්ථාවරයකයි ළඟදී ලංකාවට ආපු ඉන්දියානු දූත පිරිස හිටියෙත්. මේක ලංකාවට ඉතා අවාසි නිසා බුද්ධිමත්ව පරිස්සමින් රාජ්‍යතාන්ති‍්‍රකව කි‍්‍රයා කිරීම ඉතා අවශ්‍යයි. කැත්තට පොල්ල වගේ පටු විදියට කි‍්‍රයා කරන්න ගියොත් අමාරුවේ වැටෙන්නෙ අපිමයි.
 ඉන්දියාවෙ අපිට එරෙහි වුනේ උන්ගේ අභ්‍යන්තර අර්බුදයක්නිසා මිස අපගේ වැරැද්දක් නිසා නොවන බව දැන් හෙළිවී හමාරයි. මේ බල්ලා උගත් බව පෙන්වීමට ගොස් ගොනෙක් බව ඔප්පු කර ඇත.
ප‍්‍රශ්නය:- ජනතාවගේ ජීවන බර දරාගන්න බැරි තරමට ඉහළ යද්දී සහන නොදෙන ආණ්ඩුවේ අතැම් ඇමැතිවරු කියන්නේ රු. 2500 න් මාසයක් ජීවත්විය හැකි බවයි. ඉන්ධන මිල අධිකව ඉහළ දැමූ ආණ්ඩුව රුපියලට සාපේක්ෂව යළිත් ඒකම කරන්න යාම ජනතාවගේ කරටි මිරිකීමක් නේද?
පිළිතුර:- ජනතාව ඉන්නේ අමාරුවෙන්. මහ පොළොවේ පය ගහල ඉන්න අපි ඒ යථාර්ථය දන්නවා. රු. 2500 ක් ඇති කියල පිටි කිලෝවෙන් ඉඳි ආප්ප 350 ක් හදන්න පුළුවන්ය වගේ අපේ අය විකාර කියලා ජනතාව කෝප වෙලා ඉන්නේ. වහාම ආණ්ඩුව ජනතාවට සහන දිය යුතුයි කියන තැනයි මම ඉන්නේ. අපිටත් මෙච්චර අමාරු නම් ජනතාව ගැන කවර කතාද?
ඉස්ලාම් අසූචි මෙචර කාලත් උඹට අමාරුයි කියන්නේ බොරු සෝබනයට බව ජනතාව හොඳින් දනී. බන්දුල ඇමති ගොන් කථා කිව්වත්, තමාගේ පක්ෂයේ බැවින් උසස් පාක්ෂිකයෙක් නම් ඒ ගැන සිය මත නොකියයි. මේ බල්ලා ජනපතිට වුවද මේ ආකාරයෙන් එරෙහි වීමට ඉඩ ඇත. රජයට ඇති හොඳම විකල්පය නම් මෙවන් පාහරයින්ගේ පශ්චත්භාගයට පයින් ගසා පන්නා දැමීමයි. එය වහාම නොකලොත් කාට කාටත් වැඩ වරදිනු ඇත.
ඉඩම් හා ඉඩම් සංවර්ධන ඇමැති ජනක බණ්ඩාර තෙන්නකෝන්
සංවාද මෙහෙවර - අශෝක ජයතුංග

1 comment:

  1. ජාතික සමගිය කියන යෙදීම නෑවත අර්තදෑක්වීමට කටයුතු කලයුටු කාලයයි මේ. එහෙම නෑති උනොත් සි0හල නොවන අනෙක් ජන කොටස් අත්තනෝමතිකව සි0හල විරොඅධී බෞද්ධ විරෝධී වෑඩ කරඩ්දි අපට ජාතික සමගිය නමින් ඒ හෑම එකක්ම ඉවසන්න වෙන එකයි.

    ReplyDelete

Please select Anonymous user to post comments, never leave your profile, true name with the comments.