දැන් දැන් බුද්ධ චීවරය සිංහල බෞද්ධයාටම එරෙහිව භාවිත කිරීමට ද්රෝහී බලවේග සියල්ල කරමින් සිටී. මෙම ස්වාමීන් වහන්සේ දඹර අමිල හිමිටත් එහා ගිය සංඝ සමාජයේ විනාශය පතන හිමිනමක් බව සිය ක්රියාවෙන් ප්රකාශ වලින් කලින්ම ඔප්පු කල හිමි නමකි. වරක් රටේ අධිකරණය විසින් සිරගත කල හිටපු ද්රෝහී හමුදාපති සරත් ෆොන්සේකා නිදහස් කර ගැනීමට උතුම් සංඝ රත්නය 100 නමක් සිරගත වෙන්නෙමුයි අතිශය ධර්ම විරෝධී සාසන ප්රහාරය දෙනු ලැබුවේ මෙතුමාගේ සඟවාගත් ත්රස්ථ හිතවාදී දේශපාලනය විසිනි. සිල් නොරකින භික්ෂූන් වහන්සේ නමක් පවා, ඕනෑම පෘතග්ජන ගිහියෙකුට වඩා අනන්තගුණයෙන් උසස් බව දහමේ මූලික කරුණකි. එය නොදත් මේ හිමිනම මෙයින් බලාපොරොත්තු වූයේ උතුම් සංඝ රත්නය නිකම් ගිහියෙකුට නොව අපරාධකාරයෙකුට හෑල්ලු කිරීම නොවේද?
ඉවැන්ජලික පල්ලි කුමණ්ත්රණයේ පෙරගමන්කරු වන එජාප නායක තුමාගේ භික්ෂු පෙරමුණේ නායකත්වය දරන්නේ පූජ්ය මාදුළුවාවේ සෝභිත හිමිය. එතුමා බුදු සසුනට කිරීමට සැරසෙන විනාශයට සීමා මායිම් නොමැත. මීට අනුබල දෙන හිමි වරුන් අතර සර්වාගම් හිමි ලෙස හඳුනන පූජ්ය බෙල්ලන්විල විමලරතන ස්වාමීන් වහන්සේ ද පෙරමුණ ගනී. කිසිවිට බලයට පත් නොවන එම දේශපාලන බලවේග දැන් උත්සාහ කරන්නේ දුටුගැමුණු රජුට පවා යහ පාලනය ඉගැන්වූ අප මහා සංඝ රත්නය දේශපාලනයෙන් ඉවතට තල්ලු කිරීමටය.
එජාප ඇමති, ලංකා තැබෑරුම් සංගමයේ සභාපති විජේදාස රාජපක්ෂ නම් සුරා වැද්දා මේ හිමිනමගේ 70 වෙනි ජන්ම සංවත්සරයේ විශේෂ ආරාධිත අමුත්තෙකි. 'පරිනත' හිමිනමක් ඇසුරු කරන පිරිස බලන්න. එහිදී හිමිවරුන් දේශපාලනයේ යෙදීමට එරෙහිව උපක්රමශීලීව තමන් ගෙන ඒමට යන පනතක් ගැන මොහු හෙළිකලේය.
මේ දහම් දිවයින අනෙක වාරයක් බුදුන්ට පූජා කරනු ලැබූවකි. එහි දේශපාලනය බුදු පුතුන්ට තරම් අන් කිසිවෙකුටත් සුදුසු කමක් නැත. මේ රට අන්තවාදී පිට ආගමික නාරවලෙන් ගොඩ ඒමට නම් යම් දිනෙක චීවරය දරණ උතුම් හිමි නමක් ජනපති විය යුතුමය. දශ රාජ ධර්මයට අනුව රට පාලනය කිරීමට සතර ඍධි පාද ( ඡන්දය, චිත්තය, වීරිය, වීමංසාව ) ඇත්තේ එතුමන්ට පමණි. කෙලෙස් වලින් නැහැවී පාලනය කරන ගිහියන් සෑම විටම සතර අගති (ඡන්ද, ද්වේෂ, භය, මෝහ) පාලනයටම ඇදී යාම අපි ඉතිහාසය පුරාම දුටු දෙයයි.
ජාතික හෙළ උරුමය සිංහල බෞද්ධයාට ඇති එකම දේශපාලන ශක්තියයි. එයට ඡන්දය දීමට සැදැහැවත් බෞද්ධයා දිනෙන් දින එක්වීම සුරා වැද්දන්ට බලා සිටිය නොහැක. තම සුරාව විකුණාගැණීමට විශාලතම බාධාව බුදු පුතුන් වීම ඊට හේතුවයි. සැදැහැවත් බෞද්ධයා හෙළ උරුමයට කිසි දින පරිභව නොකරයි, අහම්බෙන් හෝ කලේ නම් එයට හේතුව අනේක පිට ආගම් මොළ සෝදනයන්ට සිංහල බෞද්ධයා සිය රට තුලදීම මාධ්ය හරහා ගොදුරු වීමයි. පාසැල් විෂය නිර්දේශය හරහා බුදු සමයේ හරය හා රසය වසල උපාසකයන් විසින් වනසා දමා තිබීමයි. මේ මහා පින්බිමේ නිවැරදි බුදුදහම නොදත් බෞද්ධයන් ගනන නිමක් නැති වීමයි. එහි ඵලය නම් නූගත් බෞද්ධයා අති පූජණීය සෝම හිමි වෙනුවෙන් පෙනී සිටින හෙළ උරුමයේ උතුම් සඟ රුවනට පරිභව කර සිය අපා මාර්ග විවර කර ගැනීමයි.
මීට පෙර සසුනේ මහා යුග පුරුෂයන් වූ සංඝ පීතෲන් වහන්සේලා එමට මේ රට තුල වැඩ උන්හ. එතුමන්ලා කිසිවිට මෙවන් නුසුදුසු උත්සව තමන් වෙනුවෙන් පවත්වා නොගත්හ. මේ උත්සවයට පැමිණ සිටියේ සිංහල බෞද්ධයාගේ සතුරන්ම පමණි. සුරා වැද්දන්, වනචර කාලෝ ෆොන්සේකා, එජාප නින්දිත දේශපාලුවන්, සිංහල ප්රභා සරත් පොන්සේකා, අනේක පල්ලි නියෝජිතයන්, කොටි හිතවාදී දේශපාලන පක්ෂ, සර්වාගමික හිමිවරු මේ උත්සවය පැවැත්වූයේ රට අන්යාගම්කරණය සඳහා සමුළුවක් වශයෙනි. 'බෝ මළුවේ' ගීතය හරහා සාමණේර සාසනයට ඇඟට පතට නොදැනී මරු පහර එල්ල කල පාපතර බංකොලොත් ගායක සනත් නන්දසිරි පවා මුල් පේලියේ ඉබ්බෙක් මෙන් බලා සිටිනු දැකිය හැක. ජිහාඩ් දේශපළුවා ෆවුසි මහල්ලා මෙහි ඉන්නේ නිකම් යැයි ඔබ සිතනවාද? එයට නොදැන සහභාගී වූ සැදැහැවත් බෞද්ධයෝ සියල්ල එම කපටිකමේ ගොදුරුබවට පත්වූයේ පූජ්ය මාදුළුවාවේ සෝභිත හිමිගේ චීවරයට රැවටුන නිසාම පමණි.
එයට සහභාගී වූ පල්ලි පාදිලිවරු අඩු තරමින් මෙතුමාට ආචාර වශයෙන් හෝ වැන්දේ නැත. එය ඔවුනට මදි කමකි. මෙතුමාද අතට අතදී සිය නුසුදුසුකම පිළිගත්තේ පිට ආගමිකයන් ඉදිරියේය. සිංහල බෞද්ධ අපි කුමට නම් මෙවන් ශාසන විනාසකාරී හිමිවරුන්ට වැඳුමක් හෝ කල යුතුද? බුද්ධ වචනය අනුව මෙතුමන්ලා ප්රතික්ෂේප කල යුතුය. පරිභව නොකිරීමට පමණක් අපි ප්රවේශම් විය යුතුය.
තමන් භික්ෂුවක් වී තවත් බුදු පුතුන්ට මිසදිටු ගිහියන් ලවා පහර දෙවන මේ හිමියන් සංඝ බේදය නම් ආනන්තරීය පාප කර්මයද සිය 70 වෙනි ජන්ම සංවත්සරය දිනම කරගැන්මට තරම් පවට බිය නැතිවූයේ කෙසේදැයි අපි නොදනිමු. චීවරය දැරුවාට දහමේ හයක් හතරක් දන්න ස්වභාවයක් මෙතුමාගෙන් හා ආවඩන භික්ෂූන් වහන්සේගෙන් දිස් නොවේ. කල යුත්තේ අපි සාසන ආලයෙන් මෙතුමන්ලා ප්රතික්ෂේප කර රටත් ජාතියත් සසුනත් බේරාගෙන අපිත් ගැලවීම පමණි.
දේශපාලන වශයෙන් බෞද්ධයාගේ හිස පොඩිකර දැමීමට අඩිතාලම වශයෙන් බුදුසමයට එරෙහි බලවේග මේ මොනවා කලත් , උතුම් සංඝ රත්නයට දේශපාලන තහංචි දැමීමේ උත්සාහය මුළු රටම එකාවන්ව එක්වී පරාජය කල යුතුය. නැතිනම් අපගේ සදාදරණීය ජාතික විරුවා, අති පූජණීය සෝම හිමිපානන් අතට පත් සිය නිවන රට දැය සමය වෙනුවෙන් පසෙක ලා දිවි පිදීමේ කිසිදු අරුතක් නැති වනු ඇත. 2601 සම්බුද්ධත්ව ජයන්තියම මේ පින්බිම තුල සසුන අපවත් කර දමන වර්ෂය බවට පත්වනු ඇත. බුදු දහමේ අමා සිසිල වෙනුවට මිසදිටු ආගම්වල පාපතර කෲරඉගැන්වීම්වල දාහයෙන් සිංහල බෞද්ධයා හා රටම දේශපාලන වශයෙන් දැවී අළු වී යනු ඇත.
No comments:
Post a Comment
Please select Anonymous user to post comments, never leave your profile, true name with the comments.